تهران ، خیابان مطهری ، ابتدای قائم مقام جنوبی ، پلاک 158 ، ساختمان برتر سرویس

چشمک زدن صفحه مانیتور لپ تاپ :

چشمک زدن صفحه مانیتور لپ تاپ از مسائل و مشکلاتی می باشد که اکثریت کاربران این دستگاه با آن مواجه می شوند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که صفحه لپ تاپتان پرپر و یا چشمک می زند و شما هم از علت آن بی خبرید می توانید این مطلب را مطالعه کنید و از دلایل پرپر زدن صفحه مانیتور خود آگاهی پیدا کنید، همچنین ما در این مقاله علاوه بررسی عوامل موثر در این اتفاق به رفع آن هم می پردازیم.

بهتر است قبل از اینکه به تعمیرگاه مراجعه کنید اقدامات زیر را برای رفع مشکل انجام دهید:

  • یک بار لپ تاپ را ری استارت کنید
  • برنامه هایی که به گرافیک مربوز میشند را پاک کرده و مجدد نصب کنید
  • درایور کارت گرافیک را آپدیت کرده و یا مجدد نصب کنید
  • همه درایور ها را مجدد نصب کنید
  • ویندوز را تعویض کنید
  • از اطرافیان بپرسید که در نبود شما لپ تاپ دچار ضربه و یا آبخوردگی نشده باشد.
  • یک بار ویندوز را ریست کنید

اگر اقدامات باللا کارساز نبود باید به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر جهت عیب یابی و رفع مشکل مراجعه کنید.

چشمک زدن صفحه مانیتور لپ تاپ

علت پرپر زدن و یا چشمک زدن صفحه مانیتور لپ تاپ :

این مشکل موجود در لپ تاپ و یا کامپیوتر، یک مشکل عمده می باشد که دلایل مختلفی منجر به این اتفاق می شوند. البته توجه داشته باشید که این مشکلات تنها مربوط به لپ تاپ نمی شود، بلکه دارندگان کامیپوتر یا پی سی ها هم با این وجود که سیستم از مانیتور جدا هست هم با این دسته از مسائل و مشکلات مواجه می شوند.

حل مسائل و مشکلات مربوط به چشمک زدن صفحه مانیتور لپ تاپ :

یکی از دلایلی که منجر به چشمک زدن صفحه لپ تاپ می شود این است که گاها این امکان دارد که در کنار لپ تاپ یا کامپیوتر شما وسایل الکترونیکی باشد که در اصطلاح به آن ها میدان مغناطیسی می گویند.

اکثرا این مشکلات برای افرادی پیش می آید که دارای کامپیوتر های خانگی می باشند. به عنوان مثال ممکن است زمانی که موبایل را به کامپیوتر نزدیک می کنید این پرپر زدن بر روی صفحه آغاز می شود یا این که هنگامی که موبایل شما زنگ می خورد این اتفاق میوفتد، که راه حل این مشکل در این مواقع کاملا ساده می باشد شما با دور کردن تلفن همراه خود از کامپیوتر یا لپ تاپتان می توانید این مشکل را حل کنید اما اگر پس از این کار مشکلتان بر طرف نشد می توانید برای تعمیرات کامپیوتر یا لپ تاپ خود اینجا کلیک کنید.

یکی دیگر از دلایلی که باعث چشمک زدن صفحه مانیتور لپ تاپ تان می شود مربوط به تنظیمات دستگاه شما می باشد. بر روی سیستم ها تنظیمات خاصی به صورت پیش فرض وجود دارد که ممکن است این تنظیمات متناسب با سیستم شما تنطیم نشده باشند و یا این که هنگام نصب نرم افزار های مختلف تغییر کنند و همین باعث پرپر زدن و یا چشمک زدن صفحه لپ تاپ و یا کامپیوتر شما می شود شما کاربران گرامی این دستگاه ها برای حل این مشکل دستگاهتان دو روش را می توانید امتحان کنید.

چشمک زدن صفحه مانیتور لپ تاپ

روش اول :

  • ابتدا وارد Control Panel شوید.
  • بعد وارد Disply شوید.
  • صفحه جدیدی باز می شود که شما باید گزینه آخر( Setting) را انتخاب کنید بعد از آن در بخش setting گزینه advanced را انتخاب کنید.
  • پس از انجام مراحل ذکر شده در بالا صفحه جدیدی باز می شود که در این صفحه گزینه Monitor را انتخاب کنید.
  • در این بخش گزینه Screen Refresh Rate را تنظیم کرده و تغییر دهید که مقدار آن با توجه به هرتز می باشد که هر چقدر عددی که در آن بخش نمایش داده می شود بالا تر باشد مقدار پرش صفحه کمتر می باشد پس می توانید با بالا تر بردن میزان آن مقدار پرش صفحه را کمتر کنید و به نتبجه مطلوبی دست پیدا کنید.

چشمک زدن صفحه مانیتور لپ تاپ

روش دوم :

  • اگر هنگام روشن کردن دستگاه خود با مشکل پرپر زدن صفحه نمایش آن مواجه شدید، این امکان وجود دارد که از طریق تنظیمات بتوانید این مشکل را حل کنید پس برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.
  • ابتدا وارد Control Panel شوید.
  • در مرحله دوم وارد بخش Services شوید.
  • در مرحله سوم صفحه جدیدی باز می شود. در این پنجره Desktop Manager session Manager را انتخاب کنید.
  • بعد در بخش Start up Type گزینه Disable  را انتخاب کنید. با انجام این کار می توانید فایلی که مدیریت دکستاپ را در اختیار دارد در زمان روشن شدن غیر فعال می کنید و بعدا می توانید برای فعال کردن آن، همین مراحل را طی کرده و گزینه را فعال کنید، فقط در آخر به جای Disable گزینه Automatic را انتخاب کنید.

یکی دیگر از عواملی که باعث پرپر زدن و یا چشمک زدن صفحه مانیتور لپ تاپ می شود، مشکلات و اختلالات مربوط به کارت گرافیک می باشد. عموما برفک زدن صفحه کامپیوتر هم می تواند دلیلش درایو کارت گرافیک باشد که به درستی نصب نشده باشد و یا آپدیت نشده باشد که برای آپدیت کردن کارت گرافیک می توانید وارد صفحه سایت لپ تاپ خودتان شوید برای مثال اگر از لپ تاپ ایسر استفاده می کنید وارد سایت acer شوید و در سایت مدل لپ تاپ خود را جست و جو کنید. پس از جست و جو کردن مدل لپ تاپتان می توانید مام درایو های آپدیت شده را متناسب با ویندوزی که نصب کرده اید دانلود کنید.

اگر تمامی روش های ذکر شده را امتحان کردید و مشکل چشمک و یا پرپر زدن مانیتورتان بر طرف نشد می توانید به نمایندگی تعمیرات ایسر مراجعه کنید.

چشمک زدن صفحه مانیتور لپ تاپ

اشتراک:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *